Oprogramowanie CRM dla motoryzacji

Dla motoryzacji


Oprogramowanie bs4 ultra wykorzystywane jest przez wiele firm z branży motoryzacyjnej, prowadzących zróżnicowaną działalność (m.in. sprzedaż produktów motoryzacyjnych, usługi assistance, produkcja elementów wyposażenia). Zwykle podejmują one decyzję o wdrożeniu programu CRM, aby usprawnić i zautomatyzować procesy biznesowe, ulepszyć poziom obsługi klienta oraz budować trwalsze relacje.

Zobacz naszych Klientów z tej branży: Klienci bs4

Zbieranie wiedzy o Kliencie - ewidencja historii kontaktu


To podstawowa funkcja oprogramowania CRM, wyjątkowo istotna w przypadku firm z branży motoryzacyjnej, dla których zbudowanie dużej bazy lojalnych Klientów jest zwykle priorytetem. Program umożliwia również gromadzenie informacji na temat charakterystyki oraz wymagań każdego Klienta, a także możliwość analizy zebranych informacji. W programie każdemu Klientowi przypisany zostaje opiekun, dzięki czemu zawsze wiadomo, kto jest osobą odpowiedzialna za jego obsługę. Natomiast pola kartotek kontrahentów można dowolnie skonfigurować i dopasować do potrzeb przedsiębiorstwa i typu kontrahenta.

Można stworzyć dowolną ilość typów konrahentów np. Klient Indywidualny, Klient Biznesowy, Partner, Dostawca, ich kartoteki będą wyglądały zupełnie inaczej (odmienne pola do wypełnienia i zakładki).

Zarządzanie całym procesem obsługi Klienta


W branży motoryzacyjnej bardzo ważne jest także odpowiednie zaprojektowanie i usystematyzowanie procesów sprzedaży i obsługi Klienta. Program bs4 ultra umożliwia automatyzację sprzedaży, a także odpowiednią konfigurację procesów obsługi posprzedażowej i serwisu. Do każdej reklamacji można przypisać firmę, odpowiedzialną za jej realizację lub osobę powiązaną np. odpowiedniego rzeczoznawcę. System pozwala na szybki podgląd aktualnie realizowanych zleceń, wraz ze wszystkimi szczegółami i historią zdarzeń z nimi związanych. W ramach swoich uprawnień każdy pracownik może uzyskać do nich wgląd online. Wystarczy skorzystać z dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu.

Możliwe jest także zaprojektowanie Extranetu - platformy internetowej, która umożliwi Klientom firmy zgłaszanie zleceń oraz podgląd ich realizacji online.

Więcej: zarządzanie tematami sprzedażowymi (obsługa ofertowania i zamówień)

Więcej: obsługa procesów posprzedażowych (zleceń usług, serwisowych, helpdesk itp.)

Profile uprawnień


  • Za pomocą profili uprawnień w programie można określać dostęp do każdej funkcji. Możliwość ich definiowania zapobiega konfliktom pojawiającym się w związku z obsługą jednego kontrahenta przez wiele osób oraz wewnętrznemu podkradaniu Klientów. Przykładowo, w ramach ograniczonych uprawnień pracownicy mogą nie posiadać prawa do podglądu lub edycji transakcji klientów należących do innych opiekunów. Natomiast pracownikom serwisu można ograniczyć dostęp do informacji, dotyczących sprzedaży prowadzonej przez handlowców, który nie jest im potrzebny. Zapewnia to wysoki poziom bezpieczeństwa, a dzięki dostępowi tylko do ważnych dla danej osoby informacji korzystanie z programu jest znacznie łatwiejsze i bardziej intuicyjne.

    Profile uprawnień mają także zastosowanie podczas określania cen i przydzielania rabatów do ofert. Program może np. uniemożliwić przyznanie rabatu powyżej określonej ceny minimalnej lub wartości % i automatycznie przekazać taką ofertę do akceptacji kierownictwa.

Zarządzanie obiegiem e-dokumentów - DMS


Oprogramowanie bs4 ultra umożliwia firmom motoryzacyjnym zarządzanie dokumentacją w formie elektronicznej. Jest to bardzo użyteczna funkcja dla firm oferujących szeroki zakres usług, które wymagają sporządzanie rozbudowanej dokumentacji. Wprowadzenie ich w wersji elektronicznej do systemu umożliwia powiązanie dokumentu z konkretnym zleceniem lub klientem, co ułatwia ich późniejsze wyszukiwanie oraz eliminuje ryzyko ich utraty.

Więcej: DMS - wsparcie dla obiegu dokumentów i spraw w firmie

Koordynacja akcji promocyjnych i programów lojalnościowych


Specyfika branży wymusza na firmach konieczność poszukiwania sposobów na zbudowanie długotrwałej relacji z Klientem. Oprócz podstawowych funkcji CRM, oprogramowanie bs4 ultra umożliwia także koordynację programów lojalnościowych i akcji promocyjnych.

Wszystko odbywa się za pomocą konfigurowalnych rodzajów zleceń, które mogą np. pełnić funkcję programu lojalnościowego, gdzie Klientowi za wykonanie konkretnej czynności, np. zakupu produktu, naliczane będą punkty. W bs4 ultra można tworzyć także kampanie marketingowe skierowane do wybranej grupy odbiorców np. tych, którzy zakupili wcześniej określony produkty. Umożliwia to przygotowanie spersonalizowanej oferty na produkty komplementarne.

Komunikacja SMS


Moduł Komunikacja SMS umożliwia automatyczną wysyłkę wiadomości SMS do kontrahentów lub współpracowników, z poziomu programu CRM. Istnieje opcja wysyłki informacji do określonej grupy kontrahentów ( wybranej wg dowolnych kryteriów np. którzy przekroczyli dany próg punktowy w programie lojalnościowym). Program może także wysyłać automatyczne SMSy (np. potwierdzenie przyjęcia do serwisu, przypomnienie o usłudze itp.), a także wiadomości do serwisantów o pojawieniu się nowego zlecenia.