Interaktywne linki w e-mailach

bs4 ultra w praktyce #2
Lipiec 3, 2018
Nowa wersja systemu bs4 ultra
Lipiec 5, 2018

W najnowszej wersji systemu bs4 ultra dodaliśmy przełomowy mechanizm – interaktywne linki w e-mailach. Możesz wykorzystać je do tak trywialnych zadań jak potwierdzanie lub anulowanie subskrypcji, jednak ich zastosowanie pozwala osiągnąć o wiele więcej.

Interaktywne linki w e-mailach, które wykonają żmudną robotę za Ciebie

infografika interaktywne linki w e-mailach

W najnowszej wersji systemu bs4 ultra dodaliśmy przełomowy mechanizm – interaktywne linki w e-mailach. Możesz wykorzystać je do tak trywialnych zadań jak potwierdzanie lub anulowanie subskrypcji, jednak ich zastosowanie pozwala osiągnąć o wiele więcej.

Przykładowe zastosowanie linków w e-mailach

Na infografice obok przedstawiliśmy przykładowy proces z wykorzystaniem interaktywnych linków w e-mailach. Dalej można dodać jeszcze kolejne kroki, np. kiedy pracownik kończy dany etap pracy nad stroną, system automatycznie wysyła do klienta e-mail z efektami pracy (np. projekt strony) do akceptacji. W wiadomości są kolejne linki jako opcje: akceptuję, mam uwagi, proszę o kontakt. Wybór każdej z nich ponownie rozpoczyna ciąg akcji w systemie, np. klient klika opcję „mam uwagi” i następuje przekierowanie na stronę, gdzie wpisuje swój komentarz. Po zatwierdzeniu, system bs4 ultra wkleja te uwagi do odpowiedniego zlecenia w systemie i informuje jego wykonawcę, że pojawiły się uwagi od klienta.

Dzięki takim linkom po pierwsze maksymalnie ułatwisz sprawę dla swoich klientów – działanie po ich stronie będzie wymagało tylko jednego kliknięcia i ewentualnego komentarza. Po drugie zyskasz mnóstwo dodatkowego czasu pracowników, którzy wcześniej robili to wszystko ręcznie. Zwróć uwagę, że prawie wszystkie działania firmy X na przedstawionym przykładzie nie wymagają udziału żadnego pracownika – większość akcji jest wykonywana automatycznie, przez system bs4 ultra.

Wyobraź sobie, że w każdym takim kroku pracownik w Twojej firmie zaoszczędza minimalnie 15 minut swojego czasu, więc w takim krótkim scenariuszu jest to już 45 minut na każdego klienta. Ilu takich klientów jest w miesiącu? Kilkunastu? Kilkudziesięciu? Przyjmując 30 potencjalnych klientów miesięcznie, zyskujesz prawie 3 całe dni robocze! Ile to jest w przeliczeniu na złotówki, uwzględniając stawki Twoich pracowników?

Dowiedz się jak możemy zautomatyzować żmudną robotę w Twojej firmie!

Jak to wszystko działa?

 

Nasze interaktywne linki w e-mailach są potężnym narzędziem dzięki połączeniu z innymi mechanizmami systemu bs4 ultra:

  • Każde kliknięcie w taki link generuje zdarzenie, które jest powiązane w systemie z tym samym obiektem, co e-mail w którym znajdował się odnośnik. Posługując się przykładem z infografiki – dla potencjalnego klienta w systemie otwierana jest transakcja i wszystkie wysyłane e-maile są z nią powiązane, więc dokładnie do tej samej transakcji połączone jest również każde zdarzenie wygenerowane z kliknięcia. W ten sposób zyskujesz pełną kontrolę nad przebiegiem procesu oraz jego całą historię.
  • W połączeniu linków w e-mailach ze zdarzeniami możemy konfigurować całe ciągi akcji. W systemie bs4 ultra zdarzenia to potężne narzędzie, które może uruchamiać procedury i inne automatyczne zadania, np. powiadomienia e-mail i SMS, komunikaty wewnętrzne lub triggery (ukryte działania systemu, wykonywane w określonych okolicznościach, np. alert o przekroczeniu terminu, weryfikacja lub replikacja danych i wiele innych).
  • Takie linki dodane w szablonach e-maili pozwalają na automatyzację procesów z udziałem klienta, tak jak na zobrazowanym przykładzie.
  • Po kliknięciu klient może zostać przekierowany na pojedynczą stronę internetową (postawioną na naszym serwerze), na której możemy umieścić logo Twojej firmy i przykładowo podziękowanie za wykonaną akcję, informację że działanie klienta zostało zarejestrowane (np. pomyślnie zapisano na newsletter) lub pole tekstowe gdzie klient może wpisać swój komentarz, uwagi czy opinię.
  • W konfiguracji możemy ustawić jak długo linki mają być aktywne (w dniach). Po ustawionym czasie, kliknięcie w dany odnośnik nie wygeneruje już żadnych zdarzeń. Ten mechanizm ma zastosowanie np. dla ofert ograniczonych w czasie.
 

Ogrom zastosowań interaktywnych linków

 

Interaktywne linki w e-mailach w systemie bs4 ultra otwierają dla naszych klientów setki, jeśli nie tysiące nowych możliwości. Możemy mnożyć przykłady zastosowań bez końca:

  • Sami zastosowaliśmy funkcję linków w e-mailach, chociażby przy aktualizacji zgód na przetwarzanie danych osobowych, przy okazji wejścia w życie RODO. Rozesłaliśmy hurtowy mailing do kontrahentów, w którym opisaliśmy prawną stronę tego wydarzenia oraz umieściliśmy kilka interaktywnych linków – dwa przy zgodzie handlowej i dwa przy marketingowej (zgadzam się/nie zgadzam się).
    Dalej wszystko działo się już automatycznie – po każdym kliknięciu następowało przekierowanie na stronę z potwierdzeniem i podziękowaniem, a system automatycznie zapisał wybór każdego z tysięcy kontrahentów.
    Wyobraź sobie, ile czasu musielibyśmy poświęcić na aktualizację zgód pod RODO, gdyby nie zbawienne linki w e-mailach.
  • Ten mechanizm może być również szeroko wykorzystywany przy zleceniach serwisowych i rozpatrywaniu reklamacji. Przykładowo – klient dostaje wiadomość, że jego komputer został naprawiony. W linkach wybiera opcję w jaki sposób chce dostać swój sprzęt – czy osobiście odbierze go w punkcie naszego serwisu, czy może chciałby aby wysłać komputer kurierem.
    Klient klika w możliwość odbioru osobistego, a system automatycznie generuje zdarzenie, które zmienia fazę tego zlecenia serwisowego na „przekazanie naprawionego sprzętu do punktu serwisowego” i wystawia zadanie dla odpowiedniego pracownika. Dodatkowo może również wysłać powiadomienie komunikatem i SMS do klienta: „Witaj Paweł! Twój naprawiony komputer jest już w drodze do punktu odbioru. W ciągu jednego dnia roboczego będzie gotowy do odbioru”.
  • Z prostszych przykładów – interaktywne linki w e-mailach mogą być wykorzystywane do zbierania opinii klientów, przykładowo po zakończonym szkoleniu, automatycznie do każdego uczestnika trafia e-mail z podziękowaniem za udział i prośbą o zostawienie swojej opinii pod linkiem. Klikniecie przenosi klienta na podstronę, gdzie w polu tekstowym wpisuje swoją opinię.
 

W wielu przypadkach takie mechanizmy mogą zastąpić platformę elektronicznej obsługi klienta, co znacząco obniża koszty wdrożenia systemu. W podanym powyżej przykładzie dotyczącym obsługi reklamacji, firma może alternatywnie komunikować się z klientem przez eBOK. Tam kontrahent ma podgląd swoich reklamacji w toku oraz może wchodzić w interakcję z firmą. Jednak wdrożenie systemu eBOK wiąże się z dużo większymi kosztami dla firmy, dlatego warto rozważyć, czy procedury które chcemy zastosować w eBOK’u, można łatwiej i taniej skonfigurować dzięki interaktywnym linkom w e-mailach.

Dodatkowe informacje i kontakt

Przetestuj nasz system!

Wypełnij formularz aby zyskać dostęp do demo

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że administratorem danych osobowych jest firma bs4 business solutions sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Słowackiego 35/5 w Poznaniu (bs4@bs4.pl).

* - zgody wymagane

Sprawdź szczegóły w naszej polityce prywatności.

Komentarze są wyłączone.