Komunikację z klientami (listowną lub e-mailową) – w programie usprawniają szablony. Dzięki nim nie ma konieczności formatowania każdej wiadomości z osobna. Można tworzyć szablony do wysyłki pojedynczych wiadomości jak np. szablon odpowiedzi lub oferty, ale również służące do masowego mailingu jak np. newsletter. | 
|
Szablony korespondencji
Szablony to zestandaryzowane projekty pism, e-mail, sms-ów, plików oraz e-dokumentów, które możemy powiązać z obiektami systemu i wykorzystywać we wskazanych miejscach programu.

System posiada wbudowany edytor szablonów, w którym uprawnieni do tego Użytkownicy mogą zredagować wzorce pism i e-maili „wielokrotnego użytku”. Można powiązać je z obiektami systemu i wykorzystywać we wskazanych miejscach programu.
Przykład: Przypisując szablon pisma do kartoteki kontrahenta, można redagować pismo do wybranego kontrahenta z pozycji jego kartoteki za pomocą opcji
.
Znaczniki | 
|
W szablonach można używać dynamicznych znaczników. Gdy użytkownik chce wysłać e-mail lub wydrukować pismo z danego szablonu, program w miejsce znaczników wstawia treści pobrane z odpowiedniej kartoteki Klienta w programie CRM.
Najbardziej typowe znaczniki to dane opisujące kontrahenta np. nazwa, imię, nazwisko, stanowisko. System bs4 oferuje także dużo bardziej zaawansowane ich formy i umożliwia umieszczanie za pomocą znaczników całych zestawień danych.
Możliwości oferowane przez znaczniki:
- Pobieranie niemal dowolnych informacji z bazy danych i umieszczanie ich w treści szablonu np. nazwa działu firmy, w którym pracuje opiekun klienta, do którego redagowany jest e-mail.
- Formatowanie informacji np. konwersja liczby na kwotę słownie lub na kod kreskowy.
- Konfigurowalne zestawienia w pismach i e-mailach np. zestawienie godzin serwisu, niezapłaconych faktur, wypożyczonego sprzętu.
- Znaczniki warunkowe w szablonach np. jeżeli adresatem jest kobieta, wydrukuje „Pani”.

 | W edytorach szablonów możliwe jest używanie systemowego znacznika {koniec_strony}, który jest przydatny np. podczas formatowania szablonów zawierających znaczniki typu Zestawienie z informacjami o pozycjach transakcji. |
Przykłady
Przykłady użycia szablonów:
- e-mail przewodni z informacjami o firmie,
- odpowiedź na zapytanie ofertowe,
- wzór oferty e-mailowej z tabelą z zestawieniem produktów,
- potwierdzenie otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego,
- protokół odbioru usługi przez klienta,
- wypełniona umowa z klientem,
- zamówienie do dostawcy.

Opcje zaawansowane
- automatyczne dołączanie pliku do redagowanego maila (np. pobranego z kartoteki transakcji),
- automatyczne DW: lub UDW: na zdefiniowane adresy e-mailowe,
- podstawianie odpowiedniego konta e-mailowego w polu OD:,
- wstawianie znaczników do tematu e-maila.
- do szablonów korespondencji możliwe jest również dodawanie plików graficznych: za pomocą znaczników, jako załączniki do szablonu oraz za pomocą opcji „Obraz” w edytorze
Korzyści
- Szablony usprawniają pracę – nie trzeba za każdym razem edytować całej treści wiadomości.
- Korzystanie z szablonów pozwala ujednolicić wygląd firmowej korespondencji (np. wszyscy sprzedawcy mogą korzystać z tych samych szablonów ofert).
- Do edycji z szablonu można przejść z wielu miejsc w programie (np. z kartoteki kontrahenta, strony edycji zlecenia).
- Za pomocą znaczników można umieszczać w nich dowolne dane z systemu np. dotyczące konkretnych transakcji.
- Pozwalają na załączanie do wiadomości powiązanych plików, a także graficzną edycję szablonu.