Digitalizacja firm w czasach pandemii

Stanowisko: Administrator systemów IT
10 listopada, 2020

Kiedy można z pełną odpowiedzialnością określić system CRM jako elastyczny? Jakie możliwości konfiguracji zapewnia takie oprogramowanie? Omawiamy ten temat na przykładzie bs4 Ultra!

Digitalizacja firm w czasach pandemii

Firmy i ich Zarządy przyjmują różne strategie działania w obliczu panującej pandemii. Wiele projektów jest wstrzymywanych, ogranicza się inwestycje oraz wprowadzanie innowacji. Wyjątkiem jest digitalizacja firm, czyli konwersja ich działania na online.

Wprowadzenie do firmy kompleksowego oprogramowania typu CRM, DMS czy ERP przerastało możliwości wielu firm nawet przed pandemią. Nie chodzi o możliwości finansowe, tylko raczej organizacyjne umiejętności Zarządu oraz kierownictwa. Brak czasu i zaangażowania, nadmierne lub niespójne oczekiwania przyszłych użytkowników, brak konsekwencji, dobrego kierownika projektu oraz zaufania do dostawcy to najczęstsze przyczyny prowadzące do wstrzymania projektu lub nieudanego wdrożenia.

digitalizacja firm

W trakcie pandemii COVID-19, gdy większość ludzi pracuje zdalnie, część ma przez cały dzień dzieci pod opieką, a część choruje, informatyzacja przedsiębiorstwa może być jeszcze trudniejsza, jednak nie oznacza to, że firmy, które obudziły się w nowej rzeczywistości ze statusem offline, są skazane na porażkę. Szanse na udane wdrożenie będą większe, jeśli nieco zmienimy podejście.

Oto nasze wskazówki, zaczerpnięte bezpośrednio z praktyki:

 

1. Zwinne wdrażanie – nie liczmy na super dokładną i kompleksową analizę przedwdrożeniową. Przyjmijmy jedynie ogólne założenia, etapy i koszty projektu, a później działajmy etapami (tzw. sprintami). Na szczegółową analizę nie ma czasu, ponadto nie mamy też pewności, czy wymagania nie zmienią się za 2 miesiące.

 
 

2. Zaufanie do dostawcy IT – jeżeli jest doświadczony i ma dobry produkt, to warto ustalić ramowe warunki współpracy i bez zbędnej zwłoki wystartować z projektem. Jeśli dostawca będzie kiepski, szybko się zorientujemy – już po 1-2 sprintach i zrezygnujemy, tracąc tylko niewielki ułamek kosztów całego wdrożenia. Ryzyko jest niewielkie, a zaoszczędzony czas i zasoby – bezcenne.

 
 

3. Żelazna dyscyplina i terminy – jeśli chcesz wdrożyć, znajdziesz sposób. Jeśli nie chcesz, znajdziesz wymówkę. Tak, to parafraza sloganu ze ściany na siłowni.

 
 

4. Skupienie na kluczowym obszarze, którego wdrożenie przyniesie najszybsze zyski w codziennej działalności. Koncert życzeń odłóżmy na później. Lepsze wrogiem dobrego.

 
 

5. Jeśli wybraliśmy wysoce konfigurowalne oprogramowanie, sprawdzone na rynku i niedrogie w dalszym rozwoju, to zyskujemy możliwość dostosowania go do szybko zmieniających się okoliczności pandemicznych. Dalsza współpraca z takim dostawcą to korzyść dla obu stron.

 
oprogramowanie crm

Jako firma wdrażająca kompleksowe oprogramowanie dokładamy wszelkich starań, aby dostosować nasze działania i ofertę do obecnej sytuacji.

Oferujemy bezpieczne, zdalne wdrożenia. Podpisujemy prostą umowę, z której można zrezygnować bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Przez 3 pierwsze miesiące licencja na oprogramowanie kosztuje symboliczną złotówkę. Wdrażamy wysoce konfigurowalny system, który zawsze można rozbudować lub dopasować do zmieniających się warunków.

Sprawdź, jak dopasowaliśmy ofertę do nowej rzeczywistości:

Inne artykuły:

17 listopada, 2020

Digitalizacja firm w czasach pandemii

Kiedy można z pełną odpowiedzialnością określić system CRM jako elastyczny? Jakie możliwości konfiguracji zapewnia takie oprogramowanie? Omawiamy ten temat na przykładzie bs4 Ultra!
15 listopada, 2018

Jak efektywnie dotrzeć do Klienta i poznać jego potrzeby?

Istnieje wiele niezawodnych pomysłów jak dotrzeć bezpośrednio do Klienta. A jak dotrzeć do Klienta i jednocześnie poznać jego potrzeby i opinię uzyskując szybki i prosty feedback? Odpowiedź jest prosta, jak cały proces integracji bs4 ultra z webankieta- ankieta online.
15 maja, 2017

Szablony korespondencji

  ​Kliknij i zobacz jakie to proste:  Szablony korespondencji to nie tylko przesłanie pełnej oferty dla kluczowego Klienta oraz wygenerowanie umów dla uczestników szkolenia w jedną minutę. […]

Komentarze są wyłączone.

Kontakt
close slider

    Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że administratorem danych osobowych jest firma bs4 business solutions sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Słowackiego 35/5 w Poznaniu (bs4@bs4.pl).

    * - zgody wymagane

    Sprawdź szczegóły w naszej polityce prywatności.