Jak efektywnie dotrzeć do Klienta i poznać jego potrzeby?

Spotkajmy się na Konferencji CRM w sprzedaży!
Listopad 13, 2018
bs4 ultra w praktyce #9
Listopad 26, 2018

Istnieje wiele niezawodnych pomysłów jak dotrzeć bezpośrednio do Klienta. A jak dotrzeć do Klienta i jednocześnie poznać jego potrzeby i opinię uzyskując szybki i prosty feedback? Odpowiedź jest prosta, jak cały proces integracji bs4 ultra z webankieta- ankieta online.

 

Jak efektywnie dotrzeć do Klienta
i poznać jego potrzeby?

 
 

Istnieje wiele niezawodnych pomysłów jak dotrzeć bezpośrednio do Klienta. A jak dotrzeć do Klienta i jednocześnie poznać jego potrzeby i opinię uzyskując szybki i prosty feedback? Odpowiedź jest prosta, jak cały proces integracji bs4 ultra z webankieta- ankieta online.

W procesie sprzedażowym sami wykorzystujemy wiele funkcji naszego systemu, aby jak najbardziej ułatwić pracę naszych handlowców i oszczędzać ich czas. Automatycznie dodajemy do systemu każdego potencjalnego klienta, który złoży zapytanie przez stronę bs4.pl, generujemy triale naszego programu, jednocześnie otwierając nową transakcje w bs4 ultra, generujemy także oferty na podstawie danych o kontrahentach i wykorzystujemy wiele innych możliwości.

W ostatnim czasie wprowadziliśmy kolejne usprawnienie
– zrobiliśmy jednostronną integrację z ankietą elektroniczną - Webankieta

Wykorzystujemy ją na dwa sposoby:

na początku procesu sprzedażowego,
aby zbadać potrzeby potencjalnych klientów w zakresie systemu CRM,

po spotkaniu z potencjalnym klientem,
w celu otrzymania informacji zwrotnej.

 

Badanie potrzeb potencjalnych Klientów

 
 

Handlowcy z bs4 są bardzo zadowoleni z nowego rozwiązania - oszczędzają czas i łatwiej dokonują podstawowej segmentacji kontrahentów. Dodatkowo dysponują szerokim zakresem informacji o potencjalnym kliencie, co ułatwia indywidualne dopasowanie procesu sprzedażowego.

Jak to działa?
Handlowiec ma dwie możliwości:

 
 

Linku w kartotece kontrahenta przejść do ankiety przypisanej dla danej firmy i wypełnić ją w trakcie rozmowy, jeśli np. potencjalny klient napotkał problemy z samodzielnym wypełnieniem formularza lub woli przez telefon porozmawiać o potrzebach. Wtedy ankieta jest dla nas również listą wszystkich kwestii o które musimy zapytać. W trakcie takiej rozmowy handlowiec wypełnia ankietę, żeby później móc z łatwością wrócić do ustaleń.

Wysyłać e-mail z poziomu transakcji, wybierając wcześniej przygotowany szablon. Link do ankiety jest już skonfigurowany, a treść można indywidualnie dopisać.

W takim linku zawiera się user token – etykieta, generowana dynamicznie przez nasz system, unikalna dla każdego potencjalnego klienta. Użyliśmy znacznika, pod który system automatycznie podstawia ID kontrahenta. W ten sposób śledzimy, kto wypełnił daną ankietę. To bardzo proste rozwiązanie, nie wymaga wiele zachodu, a za to oszczędza sporo czasu naszych handlowców.

Dla każdego formularza także system Webankieta osobno generuje unikalny token – dzięki temu przedstawiciel danej firmy może przerwać wypełnianie w trakcie, aby później kontynuować od tego samego miejsca. To szczególnie przydatne w naszej ankiecie potrzeb, która zawiera sporo pytań.

Kiedy ankieta zostanie wypełniona, handlowcy są powiadamiani przez e-mail. Dostają wiadomość, w której znajduje się link do podejrzenia ankiety oraz jej pobrania, a także ID kontrahenta, który ją wypełnił. W wyszukiwarce kontrahentów skonfigurowaliśmy szukanie po ID, więc handlowcy mogą łatwo wyszukać, który potencjalny klient wypełnił ankietę. W najbliższym czasie planujemy dodatkowo skrócić ten proces – Webankieta umożliwia dynamiczne zaciąganie treści do e-maila. W ten sposób w wiadomości możemy umieścić całą ankietę, więc zupełnie wyeliminujemy konieczność przełączania się między programami – wszystko będzie w jednym miejscu, w systemie CRM.

Takiego e-maila można zarejestrować w bs4 ultra jako unikalne zdarzenie dla kontrahenta (np. ‘wypełniono ankietę’), co umożliwi łatwe wyszukanie jej w kartotece kontrahenta, po typie zdarzenia oraz pozwoli zbudować historię kontaktu. W ten sposób możemy powrócić do wyników za określony czas i sprawdzić jak zmieniły się wymagania Klienta.

 

Informacja zwrotna po spotkaniu

 
 

Druga z ankiet, które wykorzystujemy jest całkowicie zautomatyzowana. W momencie, kiedy jakiekolwiek zadanie typu ‘wizyta u klienta’ zostanie oznaczone jako wykonane, system wysyła do kontrahenta e-mail z szablonu, który zawiera link do ankiety.

Tym razem w linku do ankiety wykorzystujemy dwie etykiety – ID osoby rejestrującej zdarzenie (czyli pracownika, który był na spotkaniu z klientem, ponieważ to jego pracy dotyczy ankieta) oraz ID zdarzenia (na tej podstawie możemy z łatwością znaleźć informację jakie to było spotkanie, z kim, czego dotyczyło itd.).

Kiedy kontrahent wypełni formularz, do managera działu sprzedaży trafia e-mail z powiadomieniem, w którym znajduje się link do ankiety oraz do jej pobrania, a także nasze etykiety – ID zdarzenia i osoby, która je zarejestrowała.

 

Co jeszcze możemy zrobić?

 
 

Webankieta umożliwia zastosowanie aż 10 etykiet dla każdego formularza. W połączeniu z dynamicznymi znacznikami naszego systemu CRM, możemy w prosty sposób grupować ankiety, aby później hurtowo analizować uzyskane dane. Przykładowo ankiety z informacją zwrotną po spotkaniu, dotyczące danego handlowca, mogą być gromadzone w jego kartotece pracownika, aby następnie szukać słabych i mocnych stron, analizować poprawę i szybko wychwytywać spadek wyników.


Integrację systemu z webankieta oferujemy również naszym Klientom.
Jeśli jesteś użytkownikiem bs4 ultra/smart i zainteresowała Cię nowa możliwość
- skontaktuj się z nami i ustal szczegóły integracji.

Szczegóły dotyczące platformy webankieta na stronie producenta
www.webankieta.pl

 

Dodaj komentarz